WYSZANÓW: Groźne zdarzenie pod Wyszanowem
20 kwietnia 2024, 14:26
Imieniny:Agnieszki, Amalii, Czecha
Teraz
Jutro
Wraz z nowym rokiem, zmianom uległy podstawowe zasady dotyczące sposobu składania wniosku o przyznanie płatności dla rolników.
Jedną z nowości jest możliwość złożenia oświadczenia potwierdzającego brak zmian w roku 2018 w odniesieniu do wniosku o przyznanie płatności złożonego w roku 2017, ale zmiana ta skierowana jest tylko dla rolników, którzy we wniosku o przyznanie płatności na rok 2017 deklarowali powierzchnię gruntów ornych mniejszą niż 10 ha i ubiegali się o określone przepisami rodzaje płatności. Rolnicy spełniający te wymagania mogą składać oświadczenia od 15 lutego do 14 marca. Ponadto od tego roku wnioski o przyznanie płatności obszarowych składa się w formie elektronicznej za pośrednictwem aplikacji "eWniosek Plus", dostępnej na stronie internetowej ARiMR. W aplikacji możliwe jest wypełnienie wniosku w dwóch trybach: pełnym i uproszczonym.
- Sama aplikacja zostanie uruchomiona 15-go marca. Tryb uproszczony aplikacji będzie dotyczył także gospodarstw do 10hA i będzie tam możliwość potwierdzenia danych zawartych we wniosku. Natomiast jeśli będą dokonywane zmiany, to trzeba skorzystać z trybu pełnego i dokonać zmian poprzez zakładki "wniosek" i "mapa", następnie zmiany podsumować, oraz wysłać wypełniony wniosek - wyjaśnia Kierownik Biura Powiatowego ARiMR w Kępnie - Marek Potarzycki, z którym w "Rozmowie Dnia" na antenie Radia SUD, już w najbliższy czwartek porozmawiamy o szczegółach tegorocznych zmian.
Rolnicy, którzy posiadają już konto w aplikacji e-Wniosek, mogą zalogować się na istniejące konto. W przypadku, gdy rolnik nie posiada jeszcze konta w aplikacji, analogicznie jak w roku 2017, może uzyskać kod dostępu do aplikacji po uwierzytelnieniu na stronie Agencji przez podanie trzech danych weryfikacyjnych:
1) Swojego numeru identyfikacyjnego producenta rolnego (numer EP),
2) 8 ostatnich cyfr numeru rachunku bankowego (numer rachunku bankowego zgodny z numerem w ewidencji producentów).
3) Kwoty z ostatniego przelewu otrzymanego z ARiMR, zrealizowanego w roku kalendarzowym poprzedzającym rok złożenia wniosku, czyli w roku 2017 (w przypadku braku płatności w roku 2017 należy wprowadzić wartość 0). Mimo obowiązku złożenia wniosku poprzez aplikację "eWniosek Plus", wciąż istnieje możliwość złożenia wniosku w wersji papierowej, wyłącznie w uzasadnionych przypadkach. ARiMR będzie prowadziło także szkolenia dla rolników z obsługi nowej aplikacji dla mieszkańców wszystkich gmin z terenu powiatu.
14:18
dzisiaj
WYSZANÓW: Groźne zdarzenie pod Wyszanowem
21:31
wczoraj
WIERUSZÓW: Urzędnicy z powiatu wieruszowskiego zbierali śmieci w ramach corocznej akcji
16:30
wczoraj
KĘPNO: Ruszył remont Wrocławskiej
16:26
wczoraj
TRZCINICA: Radni otrzymali zaświadczenia
15:36
wczoraj
RADIO SUD: Rozmowa z burmistrzem Sycowa Dariuszem Maniakiem