20 kwietnia 2024, 10:01

Teraz

Fakty

A A A

REGION: Zmiany we wniosku o przyznanie płatności

Wraz z nowym rokiem, zmianom uległy podstawowe zasady dotyczące sposobu składania wniosku o przyznanie płatności dla rolników.

Jedną z nowości jest możliwość złożenia oświadczenia potwierdzającego brak zmian w roku 2018 w odniesieniu do wniosku o przyznanie płatności złożonego w roku 2017, ale zmiana ta skierowana jest tylko dla rolników, którzy we wniosku o przyznanie płatności na rok 2017 deklarowali powierzchnię gruntów ornych mniejszą niż 10 ha i ubiegali się o określone przepisami rodzaje płatności. Rolnicy spełniający te wymagania mogą składać oświadczenia od 15 lutego do 14 marca. Ponadto od tego roku wnioski o przyznanie płatności obszarowych składa się w formie elektronicznej za pośrednictwem aplikacji "eWniosek Plus", dostępnej na stronie internetowej ARiMR. W aplikacji możliwe jest wypełnienie wniosku w dwóch trybach: pełnym i uproszczonym.
- Sama aplikacja zostanie uruchomiona 15-go marca. Tryb uproszczony aplikacji będzie dotyczył także gospodarstw do 10hA i będzie tam możliwość potwierdzenia danych zawartych we wniosku. Natomiast jeśli będą dokonywane zmiany, to trzeba skorzystać z trybu pełnego i dokonać zmian poprzez zakładki "wniosek" i "mapa", następnie zmiany podsumować, oraz wysłać wypełniony wniosek - wyjaśnia Kierownik Biura Powiatowego ARiMR w Kępnie - Marek Potarzycki, z którym w "Rozmowie Dnia" na antenie Radia SUD, już w najbliższy czwartek porozmawiamy o szczegółach tegorocznych zmian.
Rolnicy, którzy posiadają już konto w aplikacji e-Wniosek, mogą zalogować się na istniejące konto. W przypadku, gdy rolnik nie posiada jeszcze konta w aplikacji, analogicznie jak w roku 2017, może uzyskać kod dostępu do aplikacji po uwierzytelnieniu na stronie Agencji przez podanie trzech danych weryfikacyjnych:
1) Swojego numeru identyfikacyjnego producenta rolnego (numer EP),
2) 8 ostatnich cyfr numeru rachunku bankowego (numer rachunku bankowego zgodny z numerem w ewidencji producentów).
3) Kwoty z ostatniego przelewu otrzymanego z ARiMR, zrealizowanego w roku kalendarzowym poprzedzającym rok złożenia wniosku, czyli w roku 2017 (w przypadku braku płatności w roku 2017 należy wprowadzić wartość 0). Mimo obowiązku złożenia wniosku poprzez aplikację "eWniosek Plus", wciąż istnieje możliwość złożenia wniosku w wersji papierowej, wyłącznie w uzasadnionych przypadkach. ARiMR będzie prowadziło także szkolenia dla rolników z obsługi nowej aplikacji dla mieszkańców wszystkich gmin z terenu powiatu.


 Harmonogram szkoleń
1) Gmina Trzcinica - 28 lutego godzina 10:00 - Dom Ludowy w Trzcinicy
2) Gmina Perzów  - 6 marca godzina 10:00 - Sala konferencyjna Gminnego Ośrodka Kultury
3) Gmina Bralin - 7 marca godzina 10:00 - Dom Ludowy w Nowej Wsi Książęcej
4) Gmina Kępno - 9 marca godzina 10:00 - Dom Strażaka w Olszowie
5)Gmina Rychtal - 13 marca godzina 10:00 - Sala Urzędu Gminy
6) Gmina Baranów - 15 marca godzina 10:00 - Dom Strażaka w Mroczeniu
7) Gmina Łęka Opatowska - 20 marca godzina 10:00 - Sala Urzędu Gminy

 

Autor: