20 kwietnia 2024, 15:38

Teraz

Rozrywka i oświata

A A A

KĘPNO: "Bliżej matury" – warsztaty maturalne

W ZSP nr 1 w Kępnie odbyła się  I edycja warsztatów maturalnych z języka polskiego pod hasłem „Bliżej matury”. Wzięło w niej udział 63 uczniów z klas maturalnych liceum ogólnokształcącego i technikum.

Celem warsztatów było zachęcenie przyszłych maturzystów do systematycznej pracy, powtórek oraz pracy z arkuszami maturalnymi i zestawami pytań z matury zewnętrznej jak  i wewnętrznej z poprzednich lat. Pomysłodawczynią takiej formy pracy z młodzieżą była pani Maria Połomska – Wojtasik, natomiast współtwórczyniami ciekawych zajęć zostały panie: Aleksandra Kowalek i Weronika Gałecka. O zapotrzebowaniu na taką formę zajęć świadczy fakt, że listy chętnych uczestników zostały zamknięte już drugiego dnia po ogłoszeniu terminu odbywania się zajęć, o których informowano w komunikatach i plakatach rozwieszonych na terenie szkoły.
Warsztaty rozpoczęły się o godz. popołudniowych w świetlicy szkolnej. Tam uczestnicy zapoznali się z podziałem na grupy, otrzymali również identyfikatory i teczki na materiały dydaktyczne. Dyrektor Bogumiła Drobina dokonała uroczystego otwarcia I edycji warsztatów „Bliżej matury” i wraz z vice-dyrektorami życzyła uczestnikom owocnej pracy, która z pewnością przełoży się na wynik czekającej ich matury.
Zajęcia odbywały się w trzech salach lekcyjnych, w jednej miały miejsce zajęcia dotyczące pierwszej części arkusza tzn. czytania ze zrozumieniem. Nad kłopotliwymi zadaniami pracowano wspólnie, a wnioski zamieszczano na flipchartach. W kolejnej sali prowadzone były zajęcia dotyczące rozprawki problemowej i interpretacyjnej. W trzeciej sali prowadzone były zajęcia przygotowujące do matury ustnej z wykorzystaniem tekstu ikonograficznego, literackiego i językowego o różnym stopniu trudności. Wypracowane wnioski podczas zajęć uczniowie zamieszczali na flipchartach.
Końcowym etapem warsztatów było wypełnienie przez uczestników ankiety ewaluacyjnej. Analiza wyników  ankiety pozwala wyrazić przekonanie o potrzebie organizowania zajęć warsztatowych dla uczniów w przyszłości.

Autor: