24 kwietnia 2024, 20:18

Teraz

Fakty

A A A

PROMOCJA: Co wchodzi w skład usługi SEO?

Strony z tej samej branży nieustannie rywalizują o najwyższe pozycje w rankingu wyszukiwania. By być wyżej niż konkurencja, warto zainteresować się kompleksową strategią SEO, która polega na wdrażaniu starannych działań w zakresie optymalizacji witryny, pozyskiwaniu wartościowych odnośników oraz realizacji działań content marketingu. Co dokładnie wchodzi w skład usługi SEO? Sprawdź to!


Pozycjonowanie złożone z wielu etapów


Pozycjonowanie danej witryny internetowej polega na wdrażaniu konkretnych działań dostosowanych do strony. Tutaj wiele zależy od tego, jaki budżet ma klient, jaką pozycję zajmuje strona, w jakiej branży działa klient, czy chociażby od konkurencji. Zawsze jednak profesjonalne pozycjonowanie strony składa się m.in. z:



  • audytu SEO,

  • przygotowania strategii,

  • doboru odpowiednich fraz,

  • analizy konkurencji, 

  • optymalizacji pod SEO,

  • wdrożenia fraz we właściwych miejscach,



Specjaliści z agencji SEO rozpoczynają zwykle pracę od audytu. Dopiero po jego realizacji przechodzą do optymalizacji serwisu internetowego, czyli wprowadzenia zmian, które przełożą się na to, że treści na stronie staną się przyjazne zarówno dla użytkowników, jak i robotów wyszukiwarek. To wszystko natomiast sprawi, że strona będzie pojawiała się wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania. 


Czy samodzielne pozycjonowanie strony ma sens?


Tak - ale jedynie wtedy, gdy posiadasz odpowiednią wiedzę, umiejętności i doświadczenie. Należy też tutaj podkreślić, że samodzielnie pozycjonowanie strony zwykle pochłania więcej czasu i wiąże się z większym ryzykiem popełnienia błędów, które mogą negatywnie wpłynąć na widoczność witryny. Co więcej - nierzadko okazuje się, że naprawa powstałych błędów jest bardzo kosztowna (koszt może przekraczać nawet cenę profesjonalnego pozycjonowania przez agencję SEO!). Jeśli jednak mimo to, chcesz spróbować samodzielnie zająć się udoskonalaniem swojej strony internetowej, to powinieneś zapoznać się z wytycznymi Google dla Webmasterów, czyli zbiorem dobrym praktyk, które na pewno Ci się przydadzą. 


Najważniejsze wskazówki Google dla Webmasterów


Pragniesz wyróżnić swój serwis? Chcesz skuteczniej trafiać do potencjalnych klientów? Zależy Ci na bezproblemowej indeksacji poszczególnych stron? Sprawdź zatem ogólne wskazówki Google dla Webmasterów. Dzięki temu, że zastosujesz się do wytycznych:



  • odnalezienie Twojej strony internetowej będzie dużo prostsze dla robotów wyszukiwarki,

  • treści publikowane na stronie będą bardziej zrozumiałe dla robotów wyszukiwarki,

  • stworzysz stronę przyjazną dla użytkowników. 


Cenne wskazówki dotyczące jakości


Optymalizacja witryny zawsze powinna być przeprowadzana zgodnie z wytycznymi. Nie myśl nawet o próbach manipulacji wynikami rankingu czy niedozwolonych praktykach, ponieważ za to grożą kary. Witryna może zostać przykładowo ukarana filtrem, wskutek czego jej pozycje na frazy kluczowe w wyszukiwarce bardzo spadną. Inną karą, jaką może nałożyć Google, jest usunięcie domeny z indeksu wyszukiwarki. 


Nieustannie mają miejsce nowe aktualizacje algorytmu wyszukiwarki, które skupiają się na promowaniu witryn tworzonych z myślą o użytkownikach. Znaczenie UX wzrasta przy ustalaniu pozycji w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania. Z tego względu podczas optymalizacji strony internetowej szczególnie istotne jest też to, aby dostosować ją do wymagań robotów, bez utraty na jej wartości dla użytkowników. 


Jeśli nie jesteś pewny co do swoich umiejętności w zakresie samodzielnego pozycjonowania witryny, to najpierw poćwicz SEO na testowych witrynach, a dopiero później przystąp do pozycjonowania własnej strony internetowej. 


Dlaczego warto zdecydować się na optymalizację strony internetowej? 


Wydałeś ogromną ilość pieniędzy na pozyskiwanie nowych linków do pozycjonowania swojego serwisu, a efekty niestety są niezadowalające? Najprawdopodobniej powodem tego jest to, że pominąłeś optymalizację! Niezbędne jest przeprowadzenie szczegółowej analizy i wprowadzenie zmian na stronie internetowej i poza nią, by móc zbudować szkielet strategii, prowadzący do lepszej widoczności w sieci Optymalizację strony internetowej możemy nazwać fundamentem pod późniejsze działania związane z pozycjonowaniem serwisu. Warto jednak pamiętać, że skuteczna optymalizacja strony internetowej zwykle możliwa jest jedynie z pomocą doświadczonej agencji SEO.


Artykuł powstał we współpracy z agencją SEO: https://contentninja.pl.


 

Autor: ewa.kowalczyk@radiosud.pl