30 kwietnia 2024, 00:06

Teraz

17°

Fakty

A A A

OSTRZESZÓW: „Naprawmy to” - nowy sposób kontaktu z urzędnikami

Chodząc lub jeżdżąc często napotykamy usterki i uszkodzenia, o których jak najszybciej chcielibyśmy poinformować władze, żądając jednocześnie jak najszybszego ich usunięcia. Dzięki programowi „Naprawmy to” w gminie Ostrzeszów można to teraz zrobić natychmiast, bez konieczności wizyty w urzędzie. Wystarczy zainstalować na swoim smartfonie bezpłatną aplikację, by zdjęcie lub wiadomość dotarły bezpośrednio do osoby, w której kompetencji jest zajęcie się danym problemem.
-Czy to będzie jakiś przewrócony kosz na śmieci, czy usterka na placu zabaw - mówił podczas konferencji prasowej burmistrz Patryk Jędrowiak – Widzimy, że do tej pory wiele z tych tematów było prezentowanych w Internecie. Ludzie robili zdjęcia, wrzucali je na różne strony, swoje prywatne, czy też grupy. Chcemy, żeby to nabrało bardziej formalnego stylu. Poprzez aplikację, informacja trafi bezpośrednio do właściwego urzędnika, który może nadać sprawie konkretny bieg.
Urzędnik, na którego komputer zgłoszenie trafi, będzie natomiast mógł, a nawet powinien przesłać odpowiedź określającą chociażby termin załatwienia sprawy.
-Te sprawy i tak są załatwiane, tylko przez to, że nie są zgłaszane do nas bezpośrednio, czas realizacji się wydłuża – uważa P. Jędrowiak - Chcemy ten czas skrócić, tak żeby mieszkańcy mieli poczucie, że mogą bezpośrednio ze swoimi problemami zgłosić się poprzez aplikację do urzędu. Nieskromnie powiem, że było to też jedno z moich założeń programowych, aby taką aplikację stworzyć.
Co ważne, posiadanie aplikacji nie jest konieczne. Zgłoszenia można dokonać także poprzez stronę internetową naprawmyto.pl.
-Co ważne, te alerty zgłaszane przez mieszkańców będą podzielone na kilka kategorii – dodał burmistrz – Nie jest tak, że mieszkaniec sam musi wiedzieć, do jakiego urzędnika skierować daną usterkę, tylko usterka będzie przyporządkowana do konkretnej kategorii, a już właściwi urzędnicy wiedzą, jakie kategorie są im dedykowane i którymi oni się będą musieli zajmować.
Z możliwości tej korzysta już wiele polskich miast. Ostrzeszów jest jednak najprawdopodobniej pierwszym w południowej Wielkopolsce, które dołączyło do programu. Z przeprowadzonej analizy wynika, że takie rozwiązanie jest znacznie tańsze aniżeli zlecenie wykonania aplikacji. Gmina pokrywa jedynie niewielkie koszty abonamentu. Nie jest wykluczone, że w przyszłości taka forma kontaktu z mieszkańcami wykorzystywana będzie także do innych celów.  

Autor: lukasz.smiatacz@radiosud.pl