28 kwietnia 2024, 01:05

Teraz

11°

Fakty

A A A

OSTRZESZÓW: Szkoły w systemie hybrydowym

Jak wiadomo, od poniedziałku (19 października) wszystkie szkoły ponadpodstawowe w naszym kraju pracują w systemie hybrydowym. Oznacza to, że część uczniów edukuje się stacjonarna, a część zdalnie. Sprawdzaliśmy jak realizowane jest to w powiecie ostrzeszowskim. Jak podkreślają dyrektorzy, przy organizacji pracy szkół zadbano przede wszystkim o bezpieczeństwo uczniów i pracowników szkoły, a także skuteczną realizację podstawy programowej. Co istotne, do szkoły przychodzą tylko uczniowie i nauczyciele bez objawów chorobowych. We wszystkich placówkach na korytarzach oraz innych przestrzeniach wspólnych obowiązuje wymóg noszenia maseczek, częstego mycia lub dezynfekcji dłoni oraz zachowania dystansu społecznego. W przypadku I Liceum Ogólnokształcącego, klasy trzecie uczą się w systemie stacjonarnym, natomiast klasy pozostałe podzielono na dwie grupy. Pierwsza z tych grup w jednym tygodniu realizuje swoje obowiązki w trybie zdalnym, druga w trybie stacjonarnym. W kolejnym tygodniu sytuacja się odwraca. Z wyłączeniem wyjątkowych, uzgodnionych z dyrekcją sytuacji, nauczyciele prowadzą wszystkie zajęcia na terenie szkoły. Biblioteka, pedagodzy i administracja funkcjonują na dotychczasowych zasadach. W Zespole Szkół nr 1, uczniowie klas trzecich i czwartych technikum uczęszczają do szkoły codziennie zgodnie z planem. Z kolei klasy pierwsze i drugie technikum oraz wszystkie klasy Branżowej Szkoły I stopnia przychodzić mają na zajęcia co kilka dni. Każda klasa otrzymała szczegółowy tygodniowy plan z zaznaczonymi dniami zajęć zdalnych i stacjonarnych. Nauczyciele pojawiają się w szkole zgodnie z planem i prowadzą lekcje zarówno z uczniami będącymi na miejscu, jak i siedzącymi w domach przed ekranami komputerów. Warsztaty szkolne działają w Zespole Szkół nr 1 stacjonarnie. Normalnie odbywa się też praktyczna nauka zawodu w zakładach pracy. Uczniowie Zespołu Szkół nr 2 podzieleni zostali na dwie grupy – A i B. Kiedy pierwsza uczy się stacjonarnie, druga spotyka się z nauczycielami za pośrednictwem Internetu. Zadania domowe, konspekty, linki do lekcji online i inne materiały znajdują w dzienniku elektronicznym. „Zadaniem tej grupy jest samokształcenie i przygotowanie się do zajęć w następnym tygodniu”. - czytamy w zarządzeniu dyrektora. Wyjątkiem w przyjętym systemie są uczniowie klas maturalnych, którzy uczą się bez podziału na części.

Autor: lukasz.smiatacz@radiosud.pl