2 maja 2024, 03:29

Teraz

12°

Fakty

A A A

PROMOCJA: Prowadzisz firmę? Sprawdź, co musisz wiedzieć na temat SEO!

W dobie tak ogromnego dostępu do internetu pozycjonowanie jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do klientów. Każdy bowiem korzysta z wyszukiwarki. Oznacza to, że szuka firm oraz produktów, a wyniki wyszukiwania są dla użytkowników internetu najcenniejszym zbiorem informacji. Czas więc, aby dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania i zacząć promować w ten sposób swój biznes!


Co to jest pozycjonowanie?


Na początek najważniejsze wyjaśnienie - co to w ogóle jest pozycjonowanie? Najłatwiej je wytłumaczyć poprzez samodzielne skorzystanie z wyszukiwarki. Polega ono na wpisaniu frazy kluczowej, po czym prezentowane są najbardziej dopasowane do niej wyniki. Można zauważyć, że zazwyczaj jest ich całkiem sporo. Jednak użytkownicy doceniają głównie te, które znajdują się na pierwszej stronie. To, że właśnie tam znajdują się najbardziej dopasowane wyniki, jest efektem SEO. Co za tym idzie, przyjmuje się, że pozycjonowanie to działania mające na celu osiągnięcie wysokich miejsc w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.


Na czym polega pozycjonowanie?


Pozycjonowanie to proces. Składa się on z kilku istotnych działań. Które z nich należy zastosować w stosunku do konkretnej witryny? Odpowiedzi można udzielić dopiero po przeprowadzeniu audytu. W jego ramach badany jest aktualny stan witryny, czyli to, na jakich pozycjach w wyszukiwarce widoczne są poszczególne strony po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych. Kontrolowana jest również prędkość ładowania strony, a także jej użyteczność. Wszystkie te elementy mają ogromny wpływ na pozycjonowanie, ponieważ uwagę na nie zwracają roboty wyszukiwarki, które co jakiś czas odwiedzają witrynę. Agencja Interaktywna Manley wskazuje, że informacje z audytu wykorzystywane są również do stworzenia indywidualnej strategii oraz harmonogramu pozycjonowania. 


W ramach pozycjonowania przeprowadzane są następujące działania:


     optymalizacja kodu witryny w celu nadania mu przejrzystości,


     optymalizacja czasu ładowania strony,


     zbudowanie responsywności witryny, czyli dopasowanie jej wyglądu i użyteczności do urządzeń mobilnych,


     stworzenie nowych lub modyfikacja istniejących treści,


     content marketing,


     optymalizacja tytułów i opisów podstron,


     link building, polegający na stworzeniu właściwego linkowania wewnętrznego oraz zdobywaniu linków przychodzących z odpowiednich źródeł zewnętrznych.


Ile czasu trzeba czekać na pierwsze efekty pozycjonowania?


Pozycjonowanie nie jest krótkim procesem. Z uwagi na stan witryny oraz przyjętą strategię należy uzbroić się w cierpliwość. Jednak popłaca ona osiąganymi efektami. Te możliwe są do zauważenia w ciągu 3 - 6 miesięcy liczonymi od momentu rozpoczęcia pozycjonowania. Warto przy tym podkreślić, że efekty działań SEO są długotrwałe. Dzięki temu nie skończą się one po kilku dniach, jak np. płatna reklama w wyszukiwarce lub mediach społecznościowych. Jednak z uwagi na konkurencję warto kontynuować pozycjonowanie. Zdobycie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania to jedno, utrzymanie ich jest również niezwykle ważne.


Pozycjonować samemu, czy zlecić?


Wiele osób podejmuje się pozycjonowania we własnym zakresie. Trzeba jednak wiedzieć, że to wymaga odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. Istotne jest także stałe monitorowanie postępów prac, ich efektów, a także aktualności związanych z wprowadzanymi w wyszukiwarkach zmianami. Dlatego też najlepiej pozycjonowanie powierzyć specjalistom, jak Agencja Interaktywna Manley.


Podsumowanie


Pozycjonowanie to jeden z najlepszych sposobów na wypromowanie w internecie firmy, marki lub konkretnego produktu. Wyszukiwarka jest cennym źródłem informacji dla klientów. Korzystają z niej zarówno na urządzeniach desktopowych (komputerach), jak i mobilnych (np. smartfony). Wyszukiwarka umożliwia zdobycie informacji w szybki i wygodny sposób. Warto zatem znaleźć się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania, aby zwiększać swoją widoczność w sieci, zaufanie, a także sprzedaż oferowanych produktów.

Autor: redakcja@radiosud.pl